Det här med att vara hungrig

Hungrig och godissugen eller bara hungrig? Konstigt att man tror att man är godissugen så fort man är hungrig :)
Ikväll har jag och Skrot myskväll med varma hallon, film och grönt te. Skrot får mandel och druva. Idag har jag vart mycket i stallet men hade först sovmorgon. Lilla Rudi har blivit sparkad/trampat sig själv i hagen för 2 dagar sen så han har ett otäckt sår på vänster fram. Det har inte blivit direkt finare och på det har han blivit halt. Därför ska vi in till veterinären imorgon. Så vi håller tummarna. Han har även spatt sen förut så den ska undersökas på samma gång med böjprov och eventuellt någon mer undersökning. Fortsättning följer! Blev såklart ingen ridtur men jag fick följa med Linda på hennes häst Morsk i vagnen. Så en körtur i solen blev det. Riktigt mysigt och det påminde om min tid på Monix.
Igår hade Sarah ordnat en tjejkväll. Det var hon, jag, Alexandra och Linnea. Det blev pasta pesto, fetaost, tomater och vitlöksbröd. Efter maten blev det kaffedrink, ansiktsmask och fortsättning på tjejprat. Sarah gjorde mohitos och vi målade naglar, valde kläder och sminkade oss. En riktig tjejkväll. Vid 12 tiden gick vi ner på bryggan, blev massa dans med tjejerna och jag hade verkligen en kanonkväll! Ett plus till det är att jag kände mig riktigt snygg. Kläderna, formen, sminket och håret var klockrent. En gnutta vår i färgerna gjorde bara att mitt humör steg lite till.
Snön smälter verkligen fort nu. Det har vart sol riktigt många dagar nu och idag vid 5 var solen på väg ner. Nu går det fort och vad underbart det är! En av de bästa sakerna hittills med våren var tidigare i veckan. Det luktade fuktig jord och jag satt på Rudi med solen i ansiktet och hörde hans hovar mot den bara asfalten...
Njut av våren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0