Emma

Emma Maria Linnéa Merisaari heter jag och kommer från lilla staden Hudiksvall. Där har jag bott med min mamma och pappa som är skilda sedan jag var liten. Förutom mamma och pappa så har jag en del syskon i olika former. En lillebror som heter Ville och en halvbror på pappas sida, Richard. Nu, sen flera år tillbaka bor pappa tillsammans med Ingemor som har två döttrar, Helen och Linda, så dom räknas också in i syskonskaran. Under min uppväxt har jag bott lite hos både mamma och pappa men också i stallet, på Hudiksvalls rid och ponnyklubb. Där har jag skruttat och skuttat runt på olika hästar och har även hunnit med en period med tävlingar och foderhästar. Hästar är det dock ont om nu i åren men jag hoppas att en dag kunna återuppta ridningen! Andra fritidssysselsättningar som jag har är dansa, bugg och foxtrott är det som gäller ute på ett halt dansgolv, någonstanns i Sverige. Dans är tyvärr något som det också är väldigt lite av nu för tiden eftersom jag flyttat till Norge, Tönsberg. Men innan jag kom till Norge så har jag gått 3år på John Bauers Floristprogram i Sundsvall. Så jag är utbildad florist och hoppas att det är som det jag kommer att jobba när jag kommer tillbaka till Sverige, (planerat då finanskrisen lugnat ner sig lite och då jag är rik).

Till Norge kom jag med ett öppet hjärta och hopp om att upptäcka saker, lära känna nya människor och tjäna massa pengar som jag kunde använda till mina drömmar, resa. Hittills har jag träffat en hel drös underbara människor, jag bor bland annat tillsammans med fyra av dom. En till underbar människa jag träffat är min pojkvänn, Steven. Lustigt nog kommer han också från Hudiksvall och lustigare blir det. När jag fick klartecken om att flytta in i lägenheten där jag bor nu så var det hans plats jag tog. Vid denhär stunden har vi vart tillsammans i dryga fyra månader och längre hoppas vi såklart på eftersom han är den mest underbara människa jag någonsin träffat!

Något som jag också hittade när jag kom hit var jobb, massa olika jobb. Har vart på dagis, en kort sväng innom hotellbranschen, på ett lager där jag packat upp både balklänningar och fula jackor, packat bantningpiller och hajleverolja. Och ett jobb som fortfarande finns kvar är ett extrajobb på mester grön, en blomsterbutik, liknar buketten där jag jobbat under gymnasiet. Trivs otroligt bra där och hoppas på att jag ska få en mer stabil tjänst där, så jag får pyssla med det jag älskar mest!

Pengar har det inte tjänats allt för mycket då det var hattigt med jobb i början. Men ändå har jag hunnit med en resa och bokat en andra. Den första var vid adventstid då Mathilda, Alexandra och jag drog en helgweekend till London. Den blev fylld av shopping, party och äventyr. Den andra resan är bokad, andra juli åker Steven och jag till Malta i två veckor för att hälsa på hans släkt, bland annat.

Annars är jag en tjej på 19år som så många andra drömmer om att veta mycket saker och ha upplevt mycket saker när hon slår sig till ro och bildar en familj och gifter sig. För efter jag upplevt allt de jag vill så är det just det som jag vill göra, bilda familj och leva i en gul villa med vita knutar, en bit utanför stan med en liten tillgiven hund och en man och barn som älskar mig.

På fritiden här i Norge så tar jag det ärligt talat ganska lugnt. Det blir en hel del film, vardagshandlingar och mys med Steven. Fotografera är något som jag tycker är helt underbart skoj även om det vart en period nu i vinter som de blivit minimalt lite gjort av den varan.

Jag kommer skriva om min tid i Norge här, mycket så att alla underbara människor hemma i Sverige ska kunna följa mig här. Det blir garanterat vardag, kärlek, jobb, pengaproblem, resor kärlek och en del drömmar och visioner. Ni kommer få stå ut med en del tråkiga inlägg, det är ju inte alltid det händer så mycket skoj och en del stavfel. Hoppas du kommer att trivas.

Kram Emma

Kommentarer
Postat av: Julia

jag absolut älskar din bloggdesign!

2009-03-27 @ 20:16:07
URL: http://nilssonjulia.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0