Arbetslös

Måndag och första dagen som arbetslös. Har sovit oroligt nu på morgonkvisten för att jag är rädd att inte höra mobilen om Manpower skulle ringa. Känner på mig att jag inte kommer ha något jobb den här veckan men ska ändå ut och söka nytt jobb. Planen idag är. Iväg till stallet nu, duscha, iväg till Proffice och Manpower. Ikväll vid 18 ska jag och Rebecca ta en fika, en arbetslöshetsfika, om inget oväntat händer innan dagen är slut.
På torsdag natt åker jag och Emeli till Hemsedal över helgen och ska åka skidor. Vi kommer bo hos min granne som säsongsjobbar där uppe. Blir 2/3 nätter i husvagn och 2 hela dagar i backen. Lördag kväll blir det afterski och det är Björn Rosenström som står för underhållningen på kvällen. Så större delen av min panik då jag inte fick lön i onsdags gick åt till att jag såg Hemsedalresan gå bort. Men tack vare Steven så ordnade sig det här.
Skrot är nu helt tillbaka i sin gamla form, äter, dricker och busar. Det som påminner oss nu är att pälsen inte vuxit ut sen veterinären rakade henne lite på ryggen..

Kommentarer
Postat av: mammis

Ber för dig gumman att de kommer jobb till dig!! Skönt att du kommer iväg till helgen som du planerat, och Skrotlisa blev frisk tack vare att hon har en så goo matte som tar hand om henne,puss

2010-03-02 @ 15:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0