Sjukdag

Idag är jag hemma från jobbet, ont i bihålor och känner mig seg i kroppen. Det som är surt är att jag inte får sjukersättning än, har inte jobbat en månad sen jag kom tillbaka från NZ men jag får helt enkelt fortsätta att lyssna på min kropp. Och den behövde vara hemma idag! Sov riktigt länge och vid 12 tog jag på mig mysjeansen och den grå luvtröjan och knallade till stan.
Idag får jag lön och idag ska jag äntligen skaffa nya blommor (då det är många tomma krukor här sen NZ) När jag var klar på mester grön hade Bethy lunch så jag åt med henne uppe på Torvtoppen. Lasagne och varm choklad...
Pratade en del om jobbet.Chefen är sjukskriven lika som många andra. Vi är 11 stycken som jobbar på mester grön, om jag nu räknade rätt... Men antingen är dom sjukskrivna, bortresta eller hemma för att de är sjuka. Så idag var det Bethy och Eva som var på jobbet, bara! Hua, om jag vart frisk så hade jag tagit stängningen för dom iaf... Så det är tuffa tider nu och inte undra på att alla börjar tröttna!
Jag fick köpt lite blommor så nu har jag dessa på plats..

Köket

Vardagsrummet

Plantering i vardagsrummet...

...med snäckor sen Nya Zeeland

Rosor från jobbet sen lördagen

Lite konstig möblering i vardagsrummet nu då jag och Steven får sovgäster ikväll. Alexandra och hennes pojkvän Sigge kommer och ska bo här någon natt

Idag är det Skrot och jag som myser hemma i soffan. I eftermiddag ska hon på återbesök till farbror veterinär. Ska bli skönt att veta hur hennes hälsa nu ser ut.. :) Men det börjar bli lite jobbigt att hon bara äter då jag är där eller att jag inte vet om hon dricker vatten eller inte. Det är som om jag får visa henne till allt. Men det finns en del framsteg, hon hoppar nu själv ut & in ur buren, låter sina Skrotljud och öppnar dörrarna igen.. På väg till sitt gamla jag. Nu hoppas jag bara på att jag inte behöver mata henne länge till!

Kommentarer
Postat av: Malin C

sv: Tack Emma! :D Det är som kundtjänstmedarbetare på comhem. Kommer jobba i teknisk support. Ja nu är det så att ja inte har sparat designgrejjer när jag bytte dator, så det blir svårt att byta bilder på din design. Man måste lixom ha kvar photoshopformatet, och inget är kvar :/ sorry!



Ja det är underbart när man hittat sin kärlek. Antar att du gjort det med ;) Kramar!

2010-02-24 @ 15:25:24
URL: http://malinsofiacalmebring.blogg.se/
Postat av: mammis

Va fint du gjort i fönstren med fräscha friska blommor och Skrotis sitter på favvo platsen:) sötnosen där!skönt att hon börjar att komma igen...tyckte förresten att möbleringen var helt ok.lite annorlunda.

2010-02-25 @ 12:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0