Ensam

Känner mig ensam i denhär staden. Saknar familj & vänner hemma i Sverige.. Inte bättre blev det att först vara hemma flera dagar & när Steven väl kommer hem så scoutar han antingen på skrivbord till sitt musikrum eller drar iväg. Ikväll är han hos Richard & Frida, just ikväll var det riktigt jobbigt. Känner mest för att boka ett flyg hem. Men antar att det jag egentligen behöver är en riktig vän, även i Norge. Önskar mig frågan från någon, någon som undrar om jag vill träffas. Ta en promenad, se på en film, sitta & ta en kopp te eller som bara ringer för att prata.. Det var sådant som hände ofta för över ett år sedan, saknar det..

Har bara en sådan lust att få prata till någon som förstår. Någon som inte behöver komma med kloka svar eller smarta lösningar, men som bara kan försöka förstå, ge mig en kram & finnas där.

Jag ska se klart idol & sedan duscha & sova...


Kommentarer
Postat av: Kusin Ida

Jag längtar tills du kommer hem nästa gång, och jag hoppas på att det blir snart! Vill så gärna ta en fika med dig, moster och mamma på något mysigt fik.

Jag hoppas att du träffar på någon trevlig människa som kan komma att bli din prata skit och dricka te människa :)

puss Mys ner dig med Steven en kväll med film och godsaker, stressa av er lite och ha det bara mysigt :)

2009-10-01 @ 13:58:14
Postat av: carmen

Jag vet hur det känns att känna ensam lilla vän.Vi kan gå ut på ett fik och bio nästa gång du är hemma det skulle bli roligt..

kram

2009-10-04 @ 19:20:20
Postat av: Emeli

Hej! Ja jag förstår precis hur du känner dig... Flyttade till Tönsberg för några veckor sen och har börjat gå bredvid på ett jobb, hemtjänsten. Jag delar en liten stuga med en killkompis men han jobbar fre-fre här och sen åker han hem till Sverige så han ser man inte mycket av. Centrum har jag inte varit mycket i. Tråkigt att gå runt själv och eftersom man är ny på ett jobb så har man inte hunnit lära känna några. Skulle vara roligt om du hörde av dig så kanske vi kan ta en fika eller så. Skulle vara roligt att träffa en från Sverige som sitter i samma sits.

2009-10-24 @ 15:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0