Städtant

Jag har blivit vaskedame/städtant på Skagerack energi (mitt & Stevens elbolag faktiskt) De ringde i måndags & jag löpte dit, en bit att gå, ca 30min.. Gick bra, ganska soft jobb, jag har en karta/dag som jag ska följa, gör allt i min egen takt & när jag är klar går jag hem. Men om jag använder färre timmar än tjänsten så ska jag ändå få pengar för dom, soft!

På vägen hem igår så regnade det & jag var stressad (som vanligt) för att jag skulle till mester grön & jobba. Du tror inte att när jag ska över vägen så kommer det en bil & skvätter ner HELA mig. Fan vad jag kokade, han stannade inte ens. Morr & inte han jag ta reg.nr så det var bara att gå hem & duscha, byta om.

Jobbet har jag till fredag vad jag nu vet.. Känns underbart att jag inte missade denhär veckan då jag inte betalar någon skatt! DET är något bra med Norge, ½ skatt i 1månad eller 2veckor helt utan skatt, för att man ska ha råd att köpa julklappar! :)


Ha en fin kväll

Kommentarer
Postat av: mammis

vilken himla tur du har lillgumman som fick jobba denna vecka också,och va lyxigt att göra de du ska och sen få gå hem!så vill jag också jobba,tänk va effektiv jag skulle vara;)vilka korta dagar de skulle va på jobbet för mig och tänk ingen skulle få någon kontakt med mig för jag skulle ha så bråttom....

2009-11-24 @ 22:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0