Dehär med förhållande

Hittade dethär på BlondinBellas blogg, som jag läser ganska ofta. Många är emot henne men jag gillar verkligen hennes blogg. www.blondinbella.se  Här har hon skrivit några kloka ord om förhållanden & att hålla dom i liv. Många av hennes livsfilosofier önskar jag att jag också kunde leva upp till!


1. Nils och jag ser oss själva som ett team. Det är vi två mot hela världen. Vi skulle aldrig skvallra om varandra eller berätta saker om varandra för någon annan. Pratar vi om varandra med andra är det något positivt för att höja. Skulle vi småtjafsa så stannar det mellan oss och inte tillsammans med vänner.

2. Samtidigt som vi är ett team och bästa vänner så är vi båda självständiga. Jag jobbar stenhårt med mitt och Nils är en lika driven person som jag. Vi stöttar varandra och bollar ideér. Att vi båda är ambitiösa och gör mycket saker får oss att hålla samman. Det är nog inte många killar som skulle orka med att ha en tjej som hellre spenderar kvällen med bloggen eller min bok än honom. Nils jobbar på med sitt samtidigt.

3. Vi sätter inte upp regler för varandra. Det finns inget Nils absolut inte får göra. Visst skulle han vara otrogen gör jag ju slut men jag kan ju inte förbjuda honom till det, han är en fri människa. Händer det så händer det och då är det goodbye. Att lita på vandra räcker, då krävs inga regler. Regler bryts bara i alla fall och att bygga ett förhållande på små töntiga löften som bryts förstör bara relationen och den trygga grunden. “Du lovade att komma hem den tiden” är ett bra exempel. Hade han inte behövt lova något han han ju heller inte varit sen och jag hade sluppit titta på klockan och blivit sur. Frihet och att man kan lita på varandra är allt som krävs, inte en regler!

4. Småtafs existerar knappt. Visst det är klart att det kan bli disktjafs ibland men då reder vi ut det på en gång och inte surar över det resten av kvällen. Små vardagshändelser ska inte förpesta tillvaron! Om jag irriterar mig över något så säger jag det eller så sväljer jag det. Oftast är det jag som överreagerar.

5. Vi låter varandra ha dåliga dagar - Och är extra gulliga då! När jag jobbar mycket och stressar bli jag väldigt otrevlig och kall hemma. När Nils är osäker över något så blir han arg. Vi båda vet om hur vi reagerar och när man har en dålig dag så är vi där och stöttar, eller låter varandra vara helt och hållet. Nils kanske har maten färdig när jag kommer hem sent och jag går igenom vad han är osäker kring tex ett kommande möte och hjälper till med ideér. När man som minst förtjänar kärlek behövs det som mest.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0