Tankar om kunder

Hade en kund idag som kom 4minuter innan stängning och ville beställa blommor till en annan stad. Smart va?

Jag sa som det var, att Farmand (köpcentret) ständer om några minuter och att jag är ensam i butiken, han får helt enkelt komma tillbaka en annan dag. Berättar också att han kan beställa på internet. Han bli skitsurig och går ifrån mester grön. Alla kunder kan inte alltid vara nöjda när dom går från butiken, så är det bara. Även om det är ett av mester gröns motton!

Hade även en söt dam på jobbet idag, virrig som få och med världens beslutsångest, frågvis desutom. Men eftersom det inte var kunder och ingenting att göra så lät jag henne hållas, svarade på frågor, berättade och så vidare. Det slutade med att hon förutom påskliljan köpte mer blommor och någon kruka, det blev sammanlagt 298kr, istället för 25, kände mig rätt duktig. Det lönar sig att prata och föreslå för gamla damer ibland, brukar passa på att prova säljtrick på dom, även försöka prata norska. För om dom inte förstår vad jag säger är dom för virriga att förstå alls, eller något....

Gick ändå bra att stänga, allt stämde i kassan, blommorna fick plats i kylen och jag kom därifrån i rätt bra tid med en välstädad butik!

Nu blir det pyjamasparty med mina sambos :)

Kram

Kommentarer
Postat av: sandra

Ja vi borde se till att vi ses något då, fast med risk att jag jobbar, fast kommer inte ihåg än hur jag jobbar :p

2009-04-01 @ 10:05:25
URL: http://metrobloggen.se/hurricane

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0