Sjukskrivit mig

Idag har jag kommit fram till en bra sak. Men först måste jag berätta lite bakgrund.

Under många år har jag varit en person som tänkt mycket på andra, hur jag ska göra för att andra ska må bra, har alltså tänkt otroligt lite på mig själv.. Har ställt upp otroligt mycket för Mathias på buketten & många andra under gymnasiet. Jobbat dubbelt har jag nu gjort ett år & sista månaderna på Unitor på dagen & en del eftermiddagar har jag vart på mester grön på kvällen + lördagar. Jag är en sån person som vill så mycket & kan samtidigt inte säga nej, glömmer att känna efter vad jag själv behöver. Sen har pengarna till Nya Zeeland lockat enormt. Så, nästa vecka skulle jag först jobba 7-15.30 på Unitor & efter det tisdag, onsdag & torsdag ta mig dirket in i julstök & stress på mester grön. Från 16-tiden till stängning. + hela fredag, helgjobb & 2 fulla dagar till innan jag åker hem. Skulle alltså inte ha en ledig dag så långt ögat kunde nå.

Har börjat gå till en osteopat nu då jag har problem med rygg, nacke & axlar. Han jobbar med alla mina spänningar som många finns i magen & har jobbat sig upp över hela ryggen till nacke & axlar. Jag är alltså helt stel i hela kroppen & min mage + tarmsystem är i kaouse. Dehär är spänningar som kommer från stress & de har blivit större & mer hela tiden under många år.. Men det är stor skillnad från första gången tills nu. Nu ska vi bara räta ut det sista & få det att bli långvarigt, vilket också betyder att jag måste lägga om min egen vardag en hel del. Att sluta stressa är den stora prioriteten. Men hur lätt är det?? Fruktansvärt svårt. Har börjat tänka på det var gång jag stressar eller känner mig stressad, det har tragiskt nog lett till att jag tänker på det hela tiden. Jag drömmer till & med om det. Det säger en del tycker jag.

Men jag har bestämt mig, jag ska bli den personen jag vill vara, lugn & harmonisk till 100%
Den försändringen började idag efter jag vart hos Philip som min osteopat heter. Jag insåg att jag inte kommer klara av nästa vecka om jag ska ha 2 jobb. Eller jag kanske klarar det men bli antagligen sjuk eller får värre symtom som går ut över Nya Zeeland & den resan jag planerat & längtat så efter.. Så kort & gott, jag ringde till Manpower & sjukskrev mig själv. Jag ska bara ha ett jobb nästa vecka & det är på Mester grön. Det känns mer än underbart. Känner mig lätt & ser fram emot att gå till jobbet! :) Dethär gott folk är ett enormt steg för mig, otroligt stort faktiskt & jag trodde aldrig att jag skulle göra det....

Finns fortfarande några småsaker som stressar mig, som att jag måste flytta mina kläder från syd till nord & ta hem en del men tänkte ta en busstur dit & ordna det.. Sen så ska Cecilie ta hand om Skruttan så ska ordna en mindre bur till henne + att jag & Skrot ska hälsa på där en kväll i veckan. Sen ordna någon som kan vattna blommorna 2-3grr under julen.

Men för att runda av dehär inlägget så skriver jag att jag är så otroligt stolt över mig själv som tänkt på kroppen & mitt välbefinnande, för första gången på.........

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0