Det hade kunnat sluta riktigt illa!

Igår var jag på inflyttningsfest hos en jobbarkompis. Gick dit med en annan jobbarkompis, Bethy och hade en otroligt trevlig kväll. En liten fest med massa nya människor att träffa och prata med. Jag hade bara med mig en flaska vin och drack knappt hela den och sen var jag med när Bethy blandade en drink och jag fick en lika som henne.. Fram emot halv 1 bestämmer vi oss för att dra ner på byn och fortsätta kvällen där, på vägen ner träffar jag Sarah och Alex som säger att jag är ganska packad och frågar vad jag druckit, jag säger ju som det är men dom tror knappast på mig... Iaf så kommer jag in på byn, vilket är nästan första gången på hela sommaren då det är 20års gräns här. Det blev dansning och besök på 2olika ställen, varav de ena kommer jag inte ihåg att jag vart på alls.

Från byn och en bit på väg ner har jag knappt minnen av alls, bara lite korta snuttar. Jag drack iaf inget ute, för jag kommer inte ihåg det och sen har jag fått det bekräftat från Stine som jag var med hela tiden.. Jag kände redan innan vi var nere på byn att jag var mer full än jag borde vara och det blev bara värre och värre nere och då kom magkänslan av att något inte stod rätt till och på något vis har jag lyckats skicka iväg ett sms till Sarah. Sarah och Alex är som tur vakna och nästa minne jag har är att jag sitter på trappan hos dom, jag vet att jag gick dit själv men kommer inte ihåg något sen promenaden dit.. Jag pratar med dom och tydligen satt vi där länge, jag har spytt och säkert pratat en massa gojja och sagt saker om och om igen.. Vid 2-3 så följer dom mig hem och vi väcker Steven och dom får berätta allt, det känns solklart, allt stämmer på något vis in, jag har blivit drogad.

Idag har det också bara blivit mer tydligt då jag har mått jättedåligt, vart skakig och ja, helt enkelt mått förjävligt, en avtändning.. Steven och jag drog upp till läkarvakten idag och jag har lämnat in urinprov som jag tog inatt. Nu väntar jag på svar som jag får till veckan. GHB var det för sent att testa men de andra får jag som sagt svar på.. Läkaren jag var hos var dock ganska säker på att jag fått i mig det då han tyckte allt stämde på hur jag förklarade. Så om de andra är negativa så kan jag för min egen del veta att det var GHB.. Men det kommer bli svårt för polisen att göra något åt saken då..

Jag har slutligen ingen aning alls om när, hur och vem som stoppat något i det jag druckit. Varken jag eller någon annan som jag pratat med som var på festen har en blekaste om vem det kan vara, det är bara helt otänkbart. Jag kommer, när jag får svar på proverna att göra en anmälan, inte för att jag orkar bry mig om vem det är, jag vill bara att ingen annan ska råka ut för det här, för fy fan vad illa det hade kunnat gå!! Tänk vad skenet kan bedra, man kan inte lita på andra alltså, jag trodde ju aldrig att dehär skulle kunna vara möjligt att hända, hända mig liksom, hallå..?!

Jag har bara haft ren tur som kom ur dehär utan att ha blivit utsatt för något, jag hade kunnat fått mitt liv förstört på bara en liten, liten stund, fy vilken tur jag faktiskt har haft och det är jag otroligt glad över! Det här var min värsta natt någonsin och dagen idag, ja det vill jag nästan inte beskriva- fy fan!

Hoppas alla vi kan bli mer uppmärksam och mer försiktiga, för dehär, ja det är inte att leka med!!!!

Kommentarer
Postat av: Marie

Emma!! Ta det försiktigt hädanefter!

2009-08-14 @ 18:35:14
Postat av: malin

Men oj, vilken tur du hade. Va försiktig, man vet aldrig.



Jag är singel nu för första gången på typ 5 år. Känns konstigt men skönt. Vi bor tillsammans fortfarande och är mycket bra kompisar, (det är nog det enda vi varit oxå) så vi drar till grekland ändå och jag hoppas att allt löser sig när vi ska flytta ifrån varandra med.



många kramar, hoppas du har det bra! :)

2009-08-18 @ 19:54:50
URL: http://malinsofiacalmebring.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0