Påsken i Glada Hudik!



Jag som har så dålig koll på vad alla påskdagar heter tänkte berätta lite kort om vad min påsk innehöll! Förutom lite fjädrar, påskharar och små kycklingar så har jag träffat min familj, Stevens familj, mer av min familj och en del dansfolk och sist, men inte minst- Hanna och Martina, tjejerna från Sundsvallstiden :)

Vi kom hem på onsdag natt efter en lång resa med bil (jag körde halva vägen då Steven började se fyrkanter och ringar!) Torsdagen tillbringade jag hemma och en del på stan och uträttade en del viktiga saker med mamma i släptåg, ett par jeans inhandlades och lunch med mamma och Steven. Kvällen, ja då blev de partajj.. Trevlig förfest hemma hos Viktor tillsammans med en del Norge-människor. Trevligast av allt var att prata med Marie, kändes som den gamla goda tiden- mysigt! Kvällen på bockarna blev dock inte långvarig och Steven och jag tog en taxi hem!

Fredagen vaknade jag upp hemma hos Steven och efter frukost drog han till Sundsvall och jag, tillsammans med mamma, Stefan, Ville och Susanne, till Norrbo för lite mysiga stopp, god lunch och gott umgänge.



Så var det Lördag och pappa, Ville, Ingemor och jag drog upp till Sundsvall, Storebror blev 25år! Kvällen bjöd upp till dans på folkan till blender och vilken kväll. Det började med lite förfest hos Anna Mira där det bjöds på smörgårdstårta och gott sällskap! Sen drogs det ner i bilar till folkan och jag kan sammanfatta det med att jag dansade natten lång!




Sen var det Söndag, veckans sista dag, dagen som man ska vila på och så sant. Det blev en slapp dag med en cykeltur till Stefan där jag satt i en solstol och sen blev det mat och kvällen så tror jag att jag somnade tidigt. En lugn dag med familjen kan man säga. Här kommer lite bilder sen cykelturen!



Söderhamnsvisit blev det under måndagen, hälsade på Hanna och Martina. Fick se både Hannas och Martinas lägenheter så nu är jag verkligen inspirerad till att skaffa min egen lägenhet! Det var kort sagt en helt underbar dag med massa babbel, skratt och planer :)



Tisdag blev det middag hos pappa och besök hos min lilla Skruttan och Linnea :)





Helt plötsligt blir det ONSDAG, redan, imorgon åker jag tillbaka till Norge.. Kände lite panik denhär dagen för jag vela ju verkligen inte åka tillbaka! Det som är anledningen är att jag inte längre trivs att bo med så många, jag längtar efter ett eget ställe där jag får ha min ordning tillsammans med Steven. Jag längtar så det gör ont i mig! Vi ser efter en lägenhet just nu och det är i full planering och spaning. Spännande! Hoppas bara att jag kan hitta någon som kan ersätta min plats i lägenheten!

Jag är imponerad om du tagit dig igenom min vecka i Hudiksvall och hoppas att du lämnar en kommentar :)

Några bilder sen resan och packningen, lägg märke till konserver i skorna, snön i Hudik och gräs någonstanns i södra Sverige. Resan var iaf dryg, jag satt med stjärgänget från Sthlm till Oslo, en neger som luktade svett, en dam som hela tiden vela prata med mig och en konstig kvinna som hela tiden kom åt mina fötter och då menar jag inte diskret och med betoning på HELA tiden!!



Hoppas ni hade en minst lika bra påsk som mig!

Kram

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har tagit mig igenom ditt blogginlägg, såklart! :) Roligt att se Hanna och Martina, iallafall på kort ;)

Hoppas du har det bra. Vart är det ni ska flytta?



kramar!

2009-04-17 @ 23:15:56
URL: http://malinsofiacalmebring.blogg.se/
Postat av: Nina

Hej Emma:)Det var kul att läsa om din påsk!Det har varit fullt upp för dig .Vi har varit i Tänndalen,synd att vi inte hann träffas när du var här.Det är skönt att kika på din blogg,för då känner jag mig nära dig!Jätte kram,sköt om dig,moster;)

2009-04-30 @ 00:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0