Packa, städa, tvätta, jobba, stöka...

Nu är väskan så gott som färdigpackad, insåg när jag såg på sängen där jag lagt kläderna att det som ska med hem är så gott som bara nya kläder, de som blivit inhandlade sen jul och framåt! :) Vi tog även en röj här över igår och städade upp i lägenheten så nu när man vaknade och går ut från rummet så blir man inte ännu mer trött- skönt!! Annars har det vart jobb på mester grönn mån och tis, de har vart mysigt att jobba, vart en del beställningar på buketter, dek och planteringar så mycket skoj att få tänka lite och skapa utifrån nya idéer. Torhild är så bra på så vis, att vi får lov till att skapa och prova på och att hon uppskattar det så mycket!

Jag var även frontansvarig igår vilket  betyder att jag har ansvaret att det fylls ut blommor och ser frodigt ut på "kakan" (där vi har alla snittblommor) även vagnar med påskliljor och orkidéer, byte på vatten till tulpanerna och så vidare. Även fast det var bra påsktryck så lyckades jag bra, är mycket nöjd med min insatts. Låter inte så svårt, men de är en del man ska tänka på och komma ihåg, men hade inte klarat de lika bra utan Turid..

Om 1h sitter jag på bussen, på väg en liten bit utanför stan för arbetsintervju. Det är på en liten handelsträdgård. Hoppas på att jag får det, det är från då jag kommer tillbaka tills juli, typ bara 2mån men det är ett heltidsjobb i två månader och jag får jobba med blommor och har chansen att lära mig mer om sommarblommor!

Nu ska jag in i duschen innan det är dax att gå, jag skriver senare idag hur det gick!

Ha en fin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0