Härliga onsdag!

Denna onsdag har bjudit mig på ungefär ½mils promenad... Det började med att busschaffören släpper av mig på fel ställe då jag är på väg till arbetsintervjun vilket leder till att vägbeskrivningen inte stämmer alls och jag vandrar fram och tillbaka och försöker få rätsida på allt. Efter att ha frågat några människor hittar jag till den vägen som jag ska gå 1-2km på. Blött och jävligt var det i regnet, varm blev jag och irriterad,inte taggad för intervju alls!

När jag väl kommit fram stuttsar jag in i ett växthus och en lugn och varm känsla dras över mig och jag släpper allt jobbigt gående bakom mig. En trevlig, halv-gammal gubbe skakar hand, det är han som är Trygve. Sen sitter jag där med Trygve och en annan,kommer såklart inte ihåg namnet :) efter en stund kommer en till dam och sätter sig ner. Dom är nu 3st som frågar mig frågor och berättar om vartannat. Fick en otrolig varm lättsam och trevlig känsla där. Det kommer vara stenhårt jobb i 2månader men med otrolig trevlig personal. Har inte fått jobbet än men jag var tydligen exakt den personen som dom vela ha dig (ganska lovande) men dom hade några andra på intervju också men skulle höra av sig så fort som möjligt!

Det är 1 Maj till ca 29 juni som kommer gälla för mig isåfall och heltid. Även söndagar, tidiga mornar och sena kvällar.

På vägen tillbaka till bussen fick jag skjuts av en dam som jobbar där, hon skulle ändå in och handla! Skönt att slippa gå och allt :) Hoppas, hoppas att jag får jobbet!!!! Hemma i lägenheten igen fick jag mina skattepapper från Sverige, lite mer än 7000 tillbaka och från norge har jag lite mer än 6000 så det känns kanon!

Ha en fortsatt fin dag, nästa gång bloggar jag nog från Sverige !

Kommentarer
Postat av: sanna ♥

Sjukt snygg blogg (:

2009-04-09 @ 17:29:30
URL: http://sannasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0